Cecilie Andvig

Grunnpilarer i god kommunikasjon

Den prisbelønte motivasjonskonsulenten Cecilie Andvig har 30 års erfaring. En slags Grand Old Lady, where Quality never goes of style. Hun snakker om service og respons, kommunikasjon og kroppsspråk, ros og ris, samt holdninger.

Stikkord:

Ønsker du et foredrag med Cecilie Andvig? Send en oss uforpliktende forespørsel.

Cecilie er en kvinne med lang erfaring fra ulike yrker og et ungt sinn!! Hun har blitt kåret til Årets motivator hos Confex 2 ganger, 2008 og 2011. Hun ELSKER å se det humoristiske i hverdagen. Cecilies foredrag karakteriseres som stand-up show med innhold, et alvorlig foredrag i humoristisk innpakning.

Hun har bakgrunn fra SAS, hvor hun jobbet med salgs- og servicetrening. På 80-tallet ble Cecilie utdannet til instruktør av Claus Møller, grunnlegger av Time Manager International. Hun jobbet deretter flere år i Scandinavian Service School med service og motivasjonskurs for både SAS ansatte og bedrifter ellers i Norge. I organisasjonen Up with People hadde Cecilie i en 3-års periode flere viktige ansvarsområder. Hun var bla. PR/Promotion leder i USA og deretter Regionsjef for turneer i Norden.

Cecilie Andvig har i over 20 år holdt kurs og foredrag for norske og utenlandske bedrifter. Hun setter seg grundig inn i hver enkelt bedrifts situasjon. Hun lærer seg sjargong og interne uttrykk som hun aktivt bruker i sine foredrag. Uansett om man er lege, sykepleier, IT-ansvarlig, daglig leder, butikkmedarbeider, lærer, kvinne eller mann så har alle noe å lære av hennes foredrag.

De fire hovedpilarene i Cecilies foredrag er:

  • Service/Respons: Hvem møter vi på hvilken måte? Gir og får vi god respons? Hva ligger i begrepet Service? Er vennlighet en del av hverdagen så er det som olje i maskineriet! Service er å ha hjertet med i det du gjør og glimt i øyet!!
  • Kommunikasjon/Kroppsspråk: Hva sier du og hvordan sier du det, ord kan lyve, men kroppen lyver aldri. Stemmen og kroppsspråk er med på å skape stemning og misstemning på arbeidsplassen, Hvordan blir ting sagt OG skrevet, forstår eller misforstår vi hverandre??
  • Ros og ris/ oppmuntring og takknemlighet: Hvorfor er ikke voksne flinke til å gi ros og ta imot ros når det er så viktig for oss?? Barn og dyr gir og får oppmerksomhet, vi trenger det alle sammen!! «Grip noen i å gjøre noe riktig, ikke vent til de gjør noe galt» pleier Cecilie å si!! Vær raus med rosen, mennesker som trives skaper gode resultater!!
  • Holdninger: Hvilken holdning har du til deg selv, omgivelsene, kolleger og brukere?? Du er den du velger å være, er vi med på å skape et godt miljø eller er vi i foreningen Kos Med Misnøye ??

Det er ikke avanserte teknikker som skal til, her er det opp til hver og en og være med på å skape den arbeidsplassen vi vil ha!!

Cecilie tilbyr skreddersydde for din bedrift med følgende temaer:

  • Kommunikasjon
  • Service og respons, kundebehandling
  • Arbeidsglede og motivasjon
  • Relasjoner mellom mennesker, hvordan bli flinkere til å gi både ris og ros
  • Holdninger til kollegaer, jobb, deg selv og andre
  • Hva har dette å si for livskvaliteten?

“Cecilie er et fyrverkeri på scenen – opplevelsen kan karakteriseres som «stand-up med faglig innhold”

Send en uforpliktende forespørsel på Cecilie Andvig

Send en uforpliktende forespørsel på Cecilie Andvig

Kategorier for Cecilie Andvig

Relaterte foredragsholdere