Svein Harald Røine

Modige medarbeidere og ledere

Med lang erfaring innenfor ledertrening, coaching og omstillingsprosesser får du fantastiske inspirasjonsforedrag, samt kurs innenfor tema som å gå fra sjef til leder, viktigheten med arbeidsglede og miljø, livsmestring og mot, samt salg og salgsledelse,

Stikkord:

Ønsker du et foredrag med Svein Harald Røine? Send en oss uforpliktende forespørsel.

Av utdannelse er Svein Harald siviløkonom fra Edinburgh. Han har jobbet med markedsføring, salg og ledelse i hele sin karriere, hovedsakelig i Orkla. Han har ledet omstillingsprosesser, både som leder og styreleder med svært gode resultater, noe som har gitt han god innsikt i hva som er nødvendig for å snu motgang og krevende situasjoner til noe positivt.

Han er en ettertraktet mann for toppledere, ledergrupper og idrettsutøvere som tar kontakt når de har behov for mental trening, coaching og personlig ledertrening.

Svein Harald sine populære inspirasjonsforedrag for bedrifter og organisasjoner anbefales for enhver bedrift. Her får man høre om temaer som ledelse, mot, arbeidsglede og kultur. Ønsker et firma og gå mer ned i dyden på et område kan han også sette opp kurs for din bedrift eller en avdeling i din organisasjon.

Svein Harald er en inspirator med målsetning om å trigge noe i hvert enkelt menneske han møter til å ta et skritt mot en drøm, et mål, eller en ønsket situasjon i livet. Han sier at frykten begrenser oss i hverdagen mye mer enn vi tror. Derfor er det så viktig for oss å finne frem motet til å gjøre det vi har lyst til, men ikke tør, eller det vi mener er riktig å gjøre, men er redd for å gjøre.

FOREDRAG 1: MODIG LEDELSE – FRA SJEF TIL LEDER?

Dette er et foredrag om å bli modigere som leder og medmenneske. Alle kan bli sjef. Dersom du blir forfremmet til en stilling som medfører personalansvar er du blitt sjef. Som oftest blir man forfremmet til sjef fordi man har vært faglig dyktig. Det er dessverre ikke noen garanti for at du blir en god leder. En sjef styrer sine medarbeidere gjennom den fagkompetansen han har tilegnet seg gjennom karrieren, mens lederen bruker andre virkemidler.

Det er fire faktorer som Svein Harald mener at man må mestre for å kunne gå fra å være sjef til å bli en leder:

  • Inspirasjon
  • Mot
  • Skape tillit
  • Anerkjennelse

FOREDRAG 2: LIVSMESTRING OG MOT!

Dette er et foredrag om å bli modigere slik at det blir lettere å mestre livet. Etter hvert som vi vokser opp, blir vi mer og mer opptatt av hva andre mennesker tenker om oss. Selv om vi ikke er bevisste på det, så begrenser frykten hverdagen vår mye mer enn vi er klar over. Vi unnlater å gjøre noe vi kanskje har lyst til fordi vi er redd for å mislykkes. Vi unnlater å gjøre noe vi burde gjøre fordi vi er redd for konsekvensene.

Det kan være å ta en vanskelig samtale, si ja til en utfordring som du synes er skummel, si nei til en invitasjon som du egentlig ikke ønsker å være med på. Det kan være å prioritere bort noe for å kunne fokusere på noe annet. Vi frykter å bli avvist, avslørt, ledd av, miste noe vi har og vi frykter det ukjente. All denne ”frykten” hindrer oss i være hele og fullverdige mennesker. Dette kommer til syne gjennom vårt ønske om å være i komfortsonen. Vi liker å ha det trygt, gjøre det vi alltid har gjort og omfavne en forutsigbar hverdag.

Paradoksalt nok ønsker samtidig de fleste av oss endringer. Vi ønsker å skape bedre resultater på jobben, forfremmelser, trene mer, bli slankere, slutte å røyke, få bedre relasjoner med familie, kollegaer, venner og naboer, bli lykkeligere og tryggere. For å kunne sprenge disse begrensningene og oppnå det vi ønsker, må vi være modige og finne vårt hverdags mot. Det å være modig er nøkkelen til personlig utvikling. Det er motet som gjør at du mestrer livet. Det er motet som løfter deg ut av status quo sonen.

Dette foredraget tar for seg viktigheten av, og hvordan du kan mestre livet gjennom å finne ditt hverdags mot. Livsmestring er et svært tidsaktuelt tema, og med gode refleksjoner og praktiske teknikker vil det bli lettere å mestre hverdagen og samtidig ta ut det potensialet som ligger i deg.

Du vil lære:

  • Hvilke frykter som begrenser deg og hvor de kommer fra
  • Hvilke virkemidler som hjelper deg å bli modig
  • Hvordan du kan finne inspirasjon og finne tryggheten i deg selv for å gjøre det lettere å være modig.

FOREDRAG 3: FRA TUSSI TIL TIGERGUTT – MODIGE MEDARBEIDERE SKAPER ARBEIDSGLEDE OG ENGASJEMENT

Dette er et foredrag om å bli mer modig i jobb og privat og har en varighet på 1 time og 15 minutter. De ansatte i en bedrift ER bedriften. På tross av visjoner, målsetninger, strategier, merkevarer og planer, er suksess til slutt et resultat av de ansattes kompetanse, engasjement og gjennomføringsevne.

De beste selskapene har flere engasjerte og entusiastiske ansatte som har stor arbeidsglede og energi i hverdagen enn sine konkurrenter.

Uengasjerte og negative kollegaer er smittsomt. Det skal bare én negativ person til for å forsure en hel avdeling og skape problemer. Uansett vil alle møte motgang og vanskelige personer i hverdagen. Det store spørsmålet er hvordan man skal takle dette.

Foredraget tar for seg mot

  • Inspirasjon og motivasjon i arbeidet er en viktig faktor for arbeidsglede. Hvordan blir man inspirert?Eng
  • Skape tillitt. Tillit er fundamentet for et godt arbeidsmiljø. Hvorfor det er viktig og hvordan du skaper det diskuteres i foredraget.
  • Anerkjennelse. Å bli sett er et av våre aller største behov. Nordmenn er svært dårlige til å gi ros og anerkjennelse. Lær hvorfor og hvordan.
  • Endorfiner. Arbeidsglede og positive følelser er to sider av samme sak. Gledefølelsen skapes av at endorfiner sprer seg i kroppen. Miljøskapere er viktige bidragsytere for å ha et godt miljø på jobben. Foredraget avsluttes med flere teknikker for å skape latter og arbeidsglede.

FOREDRAG 4: FRA BEHOV TIL LYST

Dette er et foredrag som får deg til å tenke nytt om salg og salgledelse! Målgruppen for foredraget er salgssjefer, selgere, ledere og siden det går på salg så gjelder det faktisk alle i en bedrift. Varighet på foredraget er 1 time og 15 minutter.

  • Behov vs Lyst: I salg lærer vi å avdekke kundenes behov. Dette er gammeldags tenkning. Nå er det LYST som er det nye begrepet.
  • Komplimenter: Å gi komplimenter er et av de viktigste verktøyene i en salgssituasjon.
  • Inspirasjon. Uten inspirasjon, ingen motivasjon.
  • Tillit. Tillit og troverdighet er nøkkelen til et godt samarbeid.
  • Anerkjennelse. Alle mennesker har behov for å bli sett. Norge er i bunnsjiktet i verden når det gjelder å gi ros.

Svein Harald har følgende verdier: ærlighet, respekt, takknemlighet og hardt arbeid

Send en uforpliktende forespørsel på Svein Harald Røine

Send en uforpliktende forespørsel på Svein Harald Røine

Kategorier for Modige medarbeidere og ledere

Relaterte foredragsholdere